ورق استیل هیر لاین چیست؟

با توسعه اقتصادی، تقاضای مردم برای ورق استیل خشدار هیرلاین در حال افزایش است که اکنون در بسیاری از صنایع، مردم تمایل به استفاده از آن دارند. به عنوان مثال، ویلا، ساختمان‌های اداری، تابلوهای برق و …

بنابراین، در مقایسه با ورق استیل براق، جنبه تزئینی آن بیشتر است و می‌تواند بسیاری از نیازهای دکوراسیون را برآورده کند. و در عین حال، محاسن ورق استیل را هم حفظ می‌کند.

اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به آن بیندازیم:

اول از همه، آیا می‌دانید ورق استیل هیرلاین چیست؟

در مورد گریدهای ورق استیل اطلاعاتی داری؟!  اگر نه پس این مقاله رو از دست نده و کلیک کن.

فرآیند تولید ورق استیل خشدار هیرلاین:

  • برای تولید ورق استیل خشدار هیرلاین از ساینده‌های 150 و 180 برای صیقل‌دادن استفاده می‌کنند. این فرآیند سطح مقطع فلز را فشرده می‌کند، گاهی اوقات تولیدکنندگان به منظور بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها از دستگاه‌های غلتک شنی برای تولید صفحات استیل استفاده می‌کنند. در این زمان، غلتک شنی روی سطح فولاد ضد زنگ می‌غلتد تا بافت ابریشمی ایجاد کند.
  • مضاف بر این، بافت تولید شده توسط دستگاه رول سنباده بسیار یکنواخت است و راندمان تولید بسیار بالا است. با این حال، بافت ابریشمی کمی خشک به نظر می‌رسد. این فرآیند باعث تولید گردوغبار فلز می‌شود و برای حفاظت از محیط زیست، تولیدکنندگان شروع به استفاده از تجهیزات آسیاب آبی کردند. در روش آسیاب آبی، تجهیزات سیم‌کشی معمولی است و از یک محیط آبی در فرآیند سیم کشی استفاده می‌کنند و چون آب به عنوان واسطه است بافت نخ مانند آن ظریف‌تر از قبل می‌شود و از همه مهمتر دوست‌دار محیط زیست!

آبکاری:

از طریق الکترولیز، فیلم فلزی به سطح فلز یا مواد دیگر متصل می‌شود. صفحه فولادی ضدزنگ دارای عملکردهای ضدخوردگی، مقاومت در برابر سایش، هدایت الکتریکی، انعکاس نور و ظاهر زیبا می‌شود.

آبکاری آب:

بدون منبع تغذیه خارجی، کاهش واکنش شیمیایی در یک محلول آبی با عامل کاهنده محلول، آبکاری انجام می‌شود و این به طور مداوم یون‌های فلزی را در سطح خودکار کاتالیزوری کاهش می‌دهد. که یک پوشش فلزی را تشکیل می‌دهد. تجهیزات فوق قیمت پایینی دارند و استفاده از آن‌ها برای تولیدکنندگان راحت است، بنابراین هزینه پردازش نسبتاً پایین است و دامنه کاربرد آن بسیار گسترده است.

آسیاب روغن:

تولیدکنندگان از تجهیزات آسیاب روغن برای کشیدن خط موها بر روی سطح ورق استیل استفاده می‌کنند. تجهیزات آسیاب روغن دارای انواع مختلفی از تسمه بین مش 120 تا 300 مش هستند واز طریق تسمه‌های ساینده با ضخامت‌های مختلف با مواد روغنی روی سطح تخته تماس پیدا می‌کنند. یکی دیگر از مزیت تجهیزات آسیاب روغن این است که فضای زیادی برای خطوط قابل تنظیم وجود دارد، بنابراین می‌توان ضخامت خطوط را تغییر دهند. ورق استیل ضدزنگ خط مو با فرآیند آسیاب روغن جلوه دکوراسیون با کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد.

به همین سبب در دکوراسیون آسانسور افراد بیشتری از ورق استیل هیرلاین استفاده می‌کنند.

خواص ورق استیل خشدار هیر لاین

پس از پردازش، خواص ورق‌های استیل خشدار هیرلاین با ورق‌های استیل معمولی متفاوت می‌شود.

مقاومت در برابر خوردگی:

این محصول مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. با تمام تفاسیر باز فرآیند کشیدن سیم، ترکیب و محتوای کروم سطح فولاد ضد زنگ را از بین می‌برد. بنابراین، در مقایسه با ورق استیل معمولی، مقاومت در برابر خوردگی آن ضعیف‌تر است با این حال فولاد ضدزنگ هیرلاین می‌تواند اکسیداسیون در دمای بالا را تحمل کند و این باعث می‌شود در برابر آتش مقاوم باشد و در دمای اتاق نیز پردازش کنند. این بدان معنی است که دستیابی به پردازش پلاستیک آسان است.

عمر طولانی:

به دلیل سطح دانه‌ای آن، در برابر سایش مقاوم و براق است. علاوه بر این عمر مفید آن نیز طولانی‌تر است.

جلوه های تزئینی:

سطح فلزی آن دارای درخشندگی فلزی غیر آینه مانند است و بسیار شبیه به ابریشم است. با وجود اینکه سطح آن بافت‌دار است اما درخشندگی و پرداخت آن زیاد است؛ جلوه تزئینی آن خوب است و برای تعمیر استفاده می‌شود. در مورد عملکرد پردازش آن، از آنجا که خط مو می تواند سطح اصلی فولاد ضد زنگ آسیب دیده را پوشش دهد، مردم می‌توانند از آن برای تعمیر صفحه ورق استیل استفاده کنند.

الگوهای ورق استیل ضد زنگ خط مو :

علاوه بر خط مو، می‌توان انواع مختلفی از الگوهای دیگر نیز ساخته شوند. به عنوان مثال، خط برفی، خط بلند و خط کوتاه

صفحه فولادی ضدزنگ با خط کوتاه برای دیواره داخلی ظرف بسیار مناسب است. برای ساخت آن‌ها از پولیش‌های روغنی استفاده می‌کنند ورق رنگی استیل هیرلاین زیادی در بازار وجود دارد.

زبری سطح خط مو رنگی 80-140 مش است. این ورق‌های رنگی به دلیل ویژگی‌های زیبایی شناختی در بین طراحان محبوب هستند.

ورق استیل ضد زنگ خط موی مشکی:

استیل هیرلاین مشکی نسبت به بقیه ورق‌های استیل از رنگ تیره‌تری برخوردار است و مشکی آن بسیار اشباع است که اختراع یک فرد ژاپنی است.

ورق استیل هیر لاین طلایی:

ورق استیل خشدار هیرلاین طلایی، ظاهری مجلل و چشم نواز دارد و رنگ آن روشن است، حتی بهتر از طلای واقعی.

در مقایسه با تیتانیوم با آبکاری یونی، رنگ آن زیباتر است. بنابراین از آن در آسانسور هتل‌ها و مکان‌های دیدنی استفاده می‌شود. بسیار بادوام است. به عنوان مثال، آسانسور هتل 19 ساله با استیل ضد زنگ خط موی طلایی همچنان رنگ روشن و درخشان است.

کاربردهای ورق استیل هیر لاین:

  • در حال حاضر، در بازار ورق استیل خشدار معمولی نسبتاً رایج است که در میان آنها، هیرلاین محبوب‌ترین و استانداردترین پوشش‌ها است. به دلیل خروجی زیاد، قیمت پایین و ظاهر زیبا، به طور گسترده در محصولات مختلف فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود.
  • هنگامی که تجهیزات یا محیط به سطح مات نیاز دارند و الزامات زیبایی شناختی نسبتاً بالایی دارند، طراحان صفحات استیل هیرلاین را انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها اغلب از آن برای ساخت پانل حمام، پانل سقف، پانل کابینت و … استفاده می‌کنند.
  • استیل ضد زنگ باعث می‌شود کابینت‌های استیل حمام و تخته‌های کابینت بدون انگشت و بدون اثر انگشت باقی مانده و باعث افزایش زیبایی و درخشندگی آن می‌شود.

کاربرد ورق‌های فولادی ضد زنگ رنگی:

پانل‌های تزئینی هیرلاین رنگی را می‌توان در کاربردهای تزئینی مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال تابلوها، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون بیرونی، پانل‌های درب، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و رستوران‌ها، هتل‌ها، آسانسورها، عتیقه‌جات، ویلاها، خانه‌های کشاورزی، دیسکوها، تخته‌های حاشیه و کاربردهای مختلف معماری از جمله آشپزخانه.

در نهایت پس از کشیده شدن ورق استیل، عنصر کروم موجود در سطح آن ازبین‌رفته و قابلیت ضدزنگ آن نیز کاهش می‌یابد بنابراین هنگام خرید لوله‌های استنلس استیل باید محیط و هدف استفاده را در نظر گرفت.

برای مشاهده ورق استیل خشدار اینجا کلیک کنید.