تفاوت میان ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر

  • به نظر شما ورق استیل به هیچ عنوان زنگ نمی‌زنند؟ آیا می‌دانستید ورق استیل بگیر جزء آن دسته از ورق‌هایی است که ممکن است زنگ بزنه؟ اما تو چه شرایطی؟ پس مقاله پایین رو بخون…
  • آیا می‌دانستید که گرید یا همان آلیاژ ورق استیل بر روی قیمت و میزان زنگ‌زدگی آن تاثیر‌گذار است؟ در این مقاله به بررسی و تحقیق در این مورد پرداخته‌ایم.

  • اگر ورق استیل مورد استفادتان در محیطی مرطوب قرار است نصب شود، احتمالا متوجه خواهید شد که باید به گرید آن توجه نمایید. در واقع باید از آلیاژ 304 و یا به اصطلاح ورق استیل نگیر استفاده نمایید. نویسندگان ما در این مطلب به توضیح این مسئله پرداخته‌اند.
  • اگر به دنبال ورق استیل درجه یک هستید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. تکنسین‌های ما در این مطلب به راهنمایی شما در خرید بهینه‌تر ورق استیل با گرید یا آلیاژمناسب (ورق استیل بگیر430، ورق استیل نگیر304) پرداخته‌اند.

تفاوت ورق استیل 304 و ورق استیل 430

تعداد فراوان و بی‌شماری از ورق استیل بگیر ۴۳۰ و ورق استیل نگیر در دنیا وجود دارند. تفاوت استیل بگیر و نگیر که هر کدام با خواص و فرمول شیمیایی ویژه خود تولید می‌شوند. این ورق‌ها بسته به نوع خاصیتی که دارند کاربردهای گوناگونی در صنعت دارند. صنعت‌کاران و افراد خبره با آگاهی کامل این مشخصات از بهترین‌ها برای استفاده برمی‌گزینند.

با توجه به نوع کارکرد و عملی که آن‌ها که از خود نشان داده دسته‌بندی و تعریف شده‌اند. در این متن قصد داشته با توجه به نوع دسته‌بندی و بیان آن رایج‌ترین تفاوت استیل بگیر و نگیر را به همراه کاربرد و انواع آن مرور نماییم.

استیل از لحاظ آلیاژ به کار رفته در مرحله تولید به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. از جمله آلیاژهای موجود در بازار ایران می‌توان به 316، 304، 430 و 201 اشاره کرد. یکی از متداول‌ترین دسته‌بندی‌های ورق استیل، تقسیم‌بندی ورق استیل به دو گروه ورق استیل بگیر (430) و ورق استیل نگیر (304) است. این تقسیم‌بندی الفاظ محاوره‌ای میان بازاریان محترم است که در بازار به کار می‌رود.

در متن زیر به طور خلاصه به شرح تفاوت ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر می‌پردازیم:

ورق استیل بگیر (آلیاژ 430):

وجه تسمیه کلمه بگیر و نگیر از جذب‌شدن توسط آهن‌ربا گرفته می‌شود. اگر ورق استیل توسط آهن ربا جذب گردد به این معنا است که مقدار آهن آن بیش از 80% است. این ورق استیل با داشتن مقدار کروم مناسب و نیکل بسیار کم مقاومت نسبتا خوبی در مقابل زنگ‌زدن از خود نشان می دهند. در واقع ورق استیل 430 در بازار بنام ورق استیل بگیر شناخته می‌شود.

ورق استیل نگیر (آلیاژ 304):

به‌دلیل داشتن آهن کمتر و جایگزین‌شدن آن با نیکل و دارا بودن همان مقدار کروم این فلز جذب آهن‌ربا نمی‌گردد. این ورق فولادی مقاومت بسیار خوبی در مقابل زنگ‌زدن و خوردگی از خود نشان می‌دهد. البته استفاده از فلز گران‌قیمت نیکل قیمت آن را نیز به مقدار قابل توجهی بالا می‌برد. از متداول‌ترین گرید‌های موجود در صنایع استیل، ورق استیل نگیر 304 می‌باشد که در بازار از آن به عنوان ورق استیل بگیر یاد می‌شود.

ورق استیل ۳۰۴ نگیر یا ۴۳۰ بگیر، کدام بهتر است؟

وقتی نوبت به فولاد ضد زنگ می‌رسد، هرچه درجه پایین‌تر باشد، بهتر است. رایج‌ترین و گران‌ترین عیار فولاد نوع ۳۰۴ است که تقریباً حاوی ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است. به همین دلیل گریل‌های گازی استیل ضد زنگ Type 304 از دوام بالاتری برخوردار هستند و بهتر از نوع ۴۳۰ در برابر گرما مقاومت می‌کنند.

آیا ورق استیل ۴۳۰ ضد زنگ است؟

نوع ۴۳۰: این یک فولاد ضد‌زنگ فریتی کم کربن مغناطیسی است و ۸۳٪ فولاد و ۱۷٪ کروم است. در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است. به طور معمول در سینک ظرفشویی‌ها و میزهای کم هزینه و همچنین در یخچال، وسایل و سرخ‌کن‌ها (نه قابلمه های سرخ کن) و همچنین در قطعات تزئینی استفاده می‌شود.

بالاترین درجه فولاد ضد زنگ چیست؟

نوع ۳۰۴: مشهورترین گرید نوع ۳۰۴ است که به ترتیب با ترکیب ۱۸/۸ و ۱۸/۱۰ به دلیل ترکیب ۱۸٪ کروم و ۸٪ / ۱۰٪ نیکل نیز شناخته می‌شود. و دومین فولاد ضد زنگ آستنیتی رایج نوع ۳۱۶ است.

در مورد گریدهای ورق استیل اطلاعاتی داری؟! اگر نه پس این مقاله رو از دست نده و کلیک کن.

تمامی محصولات سایت در هر دو نوع آلیاژ صحبت شده موجود می‌باشد، شما با انتخاب نوع و رنگ محصول می‌توانید آن را چه از نوع 430 بگیر (آلیاژ ورق استیل بگیر) و چه از نوع 304 نگیر (آلیاژ ورق استیل نگیر) تهیه نمایید.
پس هر دو آلیاژ در تمامی مدل‌ها موجود می‌باشد.


برای مشاهده انواع محصولات استیل کلیک کنید.

برای مشاهده قیمت به روز ورق استیل در دو نوع آلیاژ 304 و 430 کلیک کنید.