براورد تولیدات جهانی ورق استیل:

تولیدات جهانی ورق استیل یا به طور کلی استنلس استیل در سال 2019 به 1.87 میلیارد تن رسید که نسبت به سال 2018 3.4 درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود تا سال 2021 میزان تولید به تقریبا 1.9 میلیارد تن برسد.

آسیا

قاره آسیا در سال 2019″ 1،341.6 میلیون تن استیل تولید کرد که 5.7 درصد نسبت به سال 2018 افزایش داشته است. برخی از تولیدکنندگان جهانی ورق استیل در آسیا شامل: چین (996.3 میلیون تن)، هند (111.2 تن)، ژاپن (99.3 تن) و کره جنوبی (71.4 میلیون تن)

چین

چین بزرگترین تولید کننده ورق استیل در جهان است، تولید فولاد خام آن در سال 2019 به 996.3 میلیون تن رسید که 8.3 درصد نسبت به سال 2018 افزایش داشت. سهم چین در تولید استیل جهانی از 50.9 درصد در سال 2018 به 53.3 درصد در سال 2019 افزایش یافت.

اتحادیه اروپا

اروپا 159.4 میلیون تن استیل در سال 2019 تولید کرد که 4.9 درصد نسبت به سال 2018 کاهش یافته است. برخی از تولیدکنندگان جهانی ورق استیل در اتحادیه اروپا شامل آلمان (39.7 تن)، ایتالیا (23.2 تن)، فرانسه (14.5 تن) و اسپانیا ( 13.6 متر)

تولید فولاد خام آمریکا شمالی

آمریکا شمالی در سال 2019 بالغ بر 120 میلیون تن بود که نسبت به سال 2018 0.8 درصد کاهش یافت. ایالات متحده 87.9 میلیون فولاد خام در سال 2019 تولید کرد که 1.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

خاورمیانه

 45.3 میلیون تن فولاد خام تولید خاورمیانه در سال 2019 بود که 19.2 درصد از سال 2018 افزایش داشت.

ساختمان و زیرساخت‌ها بزرگ‌ترین بخش مصرف‌کننده نهایی استیل هستند که بیش از 51 درصد تولید فولاد جهان را تشکیل می‌دهند. به دنبال خودرو و حمل و نقل (17)، تجهیزات مکانیکی (15)، محصولات فلزی (11)، تجهیزات الکتریکی (3) و لوازم خانگی (3)

پیش‌بینی می‌شود اندازه بازار جهانی استیل تا سال 2025 به 1.01 تریلیون دلار برسد و CAGR 2.6 درصد در پنج سال آینده ثبت شود.

ArcelorMittal S.A که مقر آن در لوکزامبورگ است، در حال حاضر بزرگترین شرکت استیل جهان با بیش از 96.5 میلیون تن فولاد است.

اگر میخوای در مورد تاریخچه فولاد و ده شرکت برتر فولاد جهان اطلاعاتی به دست بیاری کلیک کن.

منبع: انجمن جهانی فولاد

تولید سالانه فولاد (میلیون تن) کشور شرکت رتبه
96/5 لوزامبورگ آرسلور متال 1
67/5 چین چین بأو 2
49/3 ژاپن شرکت فولاد نیپون 3
46/9 چین HBIS 4
42/9 کره جنوبی پوسکو 5
40/7 چین شانگهای گروپ 6
37/4 چین آناستیل 7
29/2 چین JFE 8
27/9 چین جیانلونگ 9
27/4 چین شوگانگ 10

آرسلور ArcelorMittal:

آرسلور متال در لوزامبورگ در حال حاضر بزرگترین شرکت فولاد جهان است با تولید بیش از 96.5 میلیون تن فولاد در سال که حدود 5.2 درصد از کل تولید فولاد جهان را تشکیل می‌دهد. امروزه بیش از 209،000 کارمند دارد که در بیش از 60 کشور جهان فعالیت می‌کنند. در سال 2019، درآمد آن بالغ بر 71 میلیون دلار آمریکا بود.

گروه چین بأو China Baowu Group:

یک شرکت دولتی آهن و استیل است که مقر آن در شانگهای چین است. در‌حال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق استیل در جهان است. این شرکت محصولات فولادی مانند فولاد خاص، فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی تولید می‌کند و به بیش از 40 کشور جهان صادر می‌کند. همچنین یکی از برترین تامین‌کنندگان استیل در جهان برای صنایعی مانند خودرو، پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، لوازم‌خانگی، فلزکاری، انرژی، تولید ماشین‌آلات، ابزار الکترونیکی و فضانوردی است.

شرکت فولاد نیپون Nippon Steel Corporation:

دفتر مرکزی توکیو، ژاپن، سومین تولیدکننده فولاد در جهان از نظر حجم است. این شرکت عمدتاً صفحات فولادی، لوله‌های فولادی، فولاد سازه‌ای و سایر محصولات فلزی و شیمیایی را به صنایعی مانند ساختمان، خودرو، مهندسی عمران، انرژی، منابع و راه آهن در ژاپن و سراسر جهان تولید و عرضه می‌کند.

گروه HBIS:

معروف به یک گروه پیشرو دولتی در تولید آهن و استیل در چین است که در هبی چین مستقر است. این شرکت صفحات نورد سرد، میله‌های فولادی با مقاومت بالا، لوله‌های فولادی و محصولات فولادی ویژه را تولید می‌کند. HBIS یکی از 10 شرکت برتر این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ استیل در چین است. محصولات آن به طور گسترده‌ای در ساخت‌وساز، خودرو، زغال‌سنگ، ماشین‌آلات، برق، حمل‌و‌نقل و لوازم‌خانگی در بیش از 150 کشور و منطقه استفاده می‌شود.

POSCO:

بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در پوهانگ، کره جنوبی است. این شرکت دارای دو کارخانه استیل یکپارچه در کره جنوبی است، همچنین یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با که در کالیفرنیا، ایالات متحده واقع شده است، بیش از 42 میلیون تن استیل در سال تولید می‌کند و با تولید و فروش در 53 کشور جهان به یک تجارت جهانی تبدیل شده است.

گروه شاگانگ:

گروه شاگانگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی استیل و آهن در چین است و دفتر مرکزی آن در شهر ژانگ جیاگانگ است. درحال‌حاضر و بیش از 30،000 کارمند دارد. ظرفیت تولید سالانه آن 31.9 میلیون تن آهن، 40 میلیون تن فولاد و 37.2 میلیون تن محصولات نورد است که از نظر حجم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادسازی جهان است. دارایی کل 150 میلیارد

گروه آنستیل:

گروه آهن و استیل انشان (به طور خلاصه گروه آنستیل) یک شرکت فولادی دولتی چین است که دفتر مرکزی آن در آنشان، لیائونینگ است. درحال‌حاضر بزرگترین تولیدکننده صفحه راه‌آهن و کشتی در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده وانادیوم در جهان و بزرگ‌ترین مواد اولیه تیتانیوم و پایگاه مهم تولید دی‌اکسید تیتانیوم در چین است. محصولات به بیش از 60 کشور صادر می‌شود. منطقه در سرتاسر جهان فروخته می‌شود.

شرکت فولاد JFE:

دومین تولیدکننده بزرگ استیل ژاپنی مستقر در توکیو است. این شرکت در سال 2002 از طریق ادغام دو شرکت پیشرو در تولید فولاد ژاپنی، فولاد کاوازاکی و NKK تشکیل شد. محصولات اصلی آن شامل ورق‌های فولادی، صفحات، اشکال، لوله‌ها و لوله‌ها، فولادهای ضد‌زنگ و استیل مخصوص، فولادهای برقی، میله‌ها و میله‌های سیم و پودرهای آهن است .

گروه جیان لونگ:

جیانلونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد خصوصی در چین است. فولاد جیانلونگ یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ شرکت خصوصی داخلی تقاضای زیرساخت برای فولاد در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

استیل چین به نام گروه جیانلونگ پکن است که در زمینه بهره‌برداری از منابع، تولید آهن و فولاد، حمل‌ونقل، کشتی‌سازی و ماشین‌آلات برقی فعالیت می‌کند. گروه جیان لونگ با تولید سالانه نزدیک به 28 میلیون تن فولاد، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادسازی در جهان است.

گروه شوگانگ:

گروه شوگانگ یک شرکت فولادی دولتی چین است که در پکن مستقر است، یکی از قدیمی‌ترین مشاغل تولید فولاد در چین است که در سال 1919 تأسیس شد. این شرکت کویل‌های فولادی، کویل‌های فولادی نوردسرد، فولادهای برقی، صفحات متوسط و استیل بلند تولید می‌کند. بشقاب‌ها گروه شوگانگ همچنین معادن، زیرساخت‌های شهر، املاک و مشاغل مالی را انجام می‌دهد.

روندهای جهانی صنعت فولاد برای آینده:

یکی از آخرین روندهایی که در بازار جهانی استیل مشاهده می‌شود، افزایش تقاضا برای تولیدات جهانی ورق استیل در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر است. فولاد به طور فزاینده‌ای در توسعه زیرساخت‌های تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر مانند انرژی خورشیدی، جزر و مدی و باد استفاده می‌شود. تأسیسات انرژی تجدیدپذیر ساخته شده از استیل باعث می‌شود تا سازه‌ها قوی‌تر، بلندتر و سبک‌تر شوند، که این امر بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده و همچنین باعث کاهش انتشار کربن مرتبط با ساختمان آن‌ها می‌شود. با ادامه رشد بیشتر بخش‌های انرژی باد و خورشید در سراسر جهان، تأسیسات انرژی تجدیدپذیر ساخته شده از فولاد باعث می‌شود تا سازه‌ها قوی‌تر، بلندتر و سبک‌تر شوند، که این امر بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده و همچنین باعث کاهش انتشار کربن مرتبط با ساختمان آن‌ها می‌شود.

اگر میخوای تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر رو بدونی اینجا کلیک کن.