این رتبه بندی فقط بیانگر نظرات فردی است.

در این مقاله تلاش شده است تا تاریخچه ده شرکت برتر استیل در دو لاین نورد سرد و نورد گرم مورد بررسی قرار دهیم و شما را با بزرگترین تولید کنندگان استنلس استیل در سطح جهان آشنا کنیم:

تیسن گروپ :

یکی از ده شرکت برتر استیل تیسن گروپ است که در سال 1995 با ادغام Krupp AG و Thyssen Stainless Steel Flats تاسیس شد. در سال 1997 این شرکت 90٪ سهام شرکت استیل ایتالیا (AST) را خریداری کرد .علاوه بر آن شرکت استیل (فولاد ضد زنگ) مکزیک (Mexinox) را در اختیار داشت. در سال 1997این شرکت شانگهای کروپ(SKS) را تأسیس کرد.

ظرفیت تولید سالانه تیسن گروپ 1.3 میلیون تن در ایتالیا بود.ظرفیت کل دپارتمان های فولادی نورد سرد با 1.65 میلیون تن ، با تولید محصولات مسطح 37٪ از بازار اروپا و 15٪ از بازار جهانی آن را به بزرگترین تولید کننده استیل (فولاد ضد زنگ) در جهان تبدیل کرد. تحت تأثیر ادغام و سازماندهی مجدد شرکتهای جهانی فولاد ، تیسن گروپ توانست سهم اصلی بازار را به عنوان رهبر جهان در دپارتمان های استنلس استیل(فولاد ضد زنگ )حفظ نماید .

این شرکت استراتژی هایی در جهت افزایش ظرفیت تولید ،دست یابی فناوریهای پیشرفته ،تمرکز بازسازی محصول، بهبود خدمات اتخاذ کرد. ظرفیت تولید نورد گرم به 650،000 تن افزایش یافت و پیش بینی شد کل تولید در سال 2003 به 1.5 میلیون تن برسد.

در مورد گرید های ورق استیل اطلاعاتی داری؟! اگر نه پس این مقاله رو از دست نده و کلیک کن.

آرسلور متال :

یکی دیگر از ده شرکت برتر استیل یوزینول فولاد فرانسه است. این شرکت در سال 1948 تاسیس شد که ادغام دو شرکت سینور و ساسیلور است. در دهه 1980این شرکت میلیاردها دلار صرف کارخانه و گسترش تجهیزات کرد . خود را به عنوان تامین کننده نورد مسطح ، برای صنعت خودرو اروپا و بزرگترین تولید کننده استنلس استیل در اروپا معرفی کرد .

پس از خصوصی سازی در سال 1995این شرکت یک طرح بلندپروازانه برای سرمایه گذاری را آغاز کرد. از سال 1997 تا 1998 یک سری سرمایه گذاری در خارج از کشور در تجارت استیل (فولاد ضد زنگ) انجام داد . در سال 1998 ،سهام آسسیال در برزیل را به دست آورد و آن را به یکی از شرکت های تابعه سینور تبدیل کرد. در سال 2000 ،سالانه 300000 تن ورق فولاد ضد زنگ تولید می کرد این شرکت تولید سالانه خود را به 1 میلیون تن در سال 2002 افزایش داد .

                                                                        arcelor mittal company

آویستا پولاریت :

Avista Pollarit یک شرکت فولادی ضد زنگ چند ملیتی در کلاس جهانی است که در سپتامبر 2000 توسط اوستا شفیلد و Outokumpu فنلاند تاسیس شد و توانست جزوی از ده شرکت برتر استیل جهان بشود. ظرفیت تولید آن حدود 700000 تن ورق فولاد ضد زنگ و محصولات صفحه آن 13٪ از سهم بازار جهانی را با فروش بیش از 3 میلیارد یورو تشکیل میداد.

پس از تشکیل شرکت جدید ، مجموعه ای از تعدیلات ساختاری در کارخانه های تولیدی تابعه چندین کشورانجام شد.پروژه های جدید با سرمایه گذاری کل 660 میلیون یورو راه اندازی شد.این کارخانه به دستگاه سنگ زنی دال 800 درجه سانتیگراد به صورت آنلاین مجهز شد .

پس از بهره برداری از این پروژه در ماه ژوئن ، ظرفیت تولید استنلس استیل به 1 میلیون تن رسید. علاوه بر آن ، یک خط تولید استیل (فولاد ضد زنگ) نورد گرم و نورد سرد با ظرفیت پردازش سالانه 1.1 میلیون تن ساخت که می توانست نورد سرد تولید کند یا مستقیماً گرما تولید کند .

کارخانه شفیلد پس از چندین تنظیمات و گسترش ، ظرفیت تولید را به 3 میلیون تن افزایش داد. با این حساب نه تنها توانست نوار گرم آستنیتی ، بلکه صفحات متوسط ​​فولاد ضد زنگ ، لوله های جوش داده شده ، میله ها و نوارهای دقیق را تولید کند و محصولات را در سراسر جهان به فروش برساند .

آسرینوکس :

تنها شرکت تولید کننده استیل (فولاد ضد زنگ) در اسپانیا است .که دارای زیرمجموعه ای از کارخانه پالمونس است ، که در سال 1971 ساخته شد و به تولید کننده اصلی استنلس استیل در اسپانیا تبدیل شد. از دهه 1990 ،با ظرفیت تولید سالانه 1.17 میلیون تن ، سرعت کارخانه پالمونس را تسریع کرد.

در سال 1996 ،یک سرمایه گذاری مشترک با Armco برای ساخت یک کارخانه فولاد ضد زنگ نورد سرد ، (NAS)انجام شد. سپس 64٪ سهام کلمبوس ، آفریقای جنوبی را به دست آورد. از طریق مجموعه ای از گسترش و تحولات و تبادلات با کشورهای خارجی ،توانست سالانه 2.5 میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کند وسوم در اروپا شد.

شرکت فولاد پوهانگ :

شرکت فولاد Pohang کره جنوبی بزرگترین تولید کننده استیل در جهان است. در سال 1998 ، تولید سالانه فولاد خام به 25.57 میلیون تن رسید و جایگزین 30 سال تولید جهانی فولاد خام شرکت فولاد ژاپن شد .

محصولات این شرکت در ابتدا بر پایه فولاد کربن معمولی بود .اما از دهه 1980 با توسعه صنعت خودرو ،صنعت الکترونیک و صنایع در حال ظهور ، تقاضای بازار برای محصولات فولادی پیشرفته ،چند منظوره و به صورت دسته ای بالا رفت .

شرکت فولاد پوهانگ ساختار محصول را به موقع تنظیم کرد .محصولات با ارزش افزوده بالا (سیم پیچ ضد زنگ ،ورق فولادی روکش شده و ورق فولادی اتومبیل )را افزایش داد.سپس در ساخت تجهیزات جدید ذوب ،ریخته گری مداوم و نورد در کارخانه Pohang سرمایه گذاری کرد.

این پروژه شامل معرفی سومین کوره برقی برای ذوب فولاد ضد زنگ ، تاسیسات جدید ریخته گری مداوم است، این شرکت گفت که به منظور تولید بیشتر کویل های فولاد ضد زنگ ، نورد گرم شماره 1 را گسترش می دهد . ظرفیت تولید فولاد خام فولاد ضد زنگ از 1.13 میلیون تن به 1.66 میلیون تن افزایش یافت که به دومین تیسن گروپ آلمان تبدیل شد .

شرکت فولاد یولیان :

شرکت یولیان آهن و فولاد ، بزرگترین سرمایه گذاری مشترک در استیل (فولاد ضد زنگ ) تایوان چین است. که در سال 1995 به بهره برداری رسید .

تجهیزات و فرایندهای پیشرفته برای گسترش مقیاس تولید و افزایش ظرفیت تولید تنظیم شد . فرآیند تولید ورق فولاد ضد زنگ از کل فرآیند ساخت فولاد ، نورد گرم و نورد سرد است. ظرفیت جامعی از 1 میلیون تن فولاد سازی ، 990،000 تن ریخته گری مداوم ، 930،000 تن نورد گرم و 360،000 تن نورد سرد را تشکیل داد . علاوه بر تایوان ، به جنوب شرقی آسیا ، چین و اروپا نیز صادر می کرد .

این شرکت 120 میلیون دلاربرای ساخت یک کارخانه ورق نورد سرد از فولاد با تولید سالانه 300000 تن در منطقه Huangpu گوانگژو سرمایه گذاری کرد.

شرکت فولاد ژاپن (نیپون استیل ) :

شرکت فولاد ژاپن سالهاست که در راس شرکتهای استیل جهان قرار دارد و بزرگترین کنگره استیل جهان است. تولید فولاد خام آن حدود 26٪ از تولید ملی فولاد ژاپن را تشکیل می دهد. ضمن افزایش تولید ، این شرکت به طور جدی متعهد به سرمایه گذاری تجهیزات و پذیرش فناوری های جدید ، افزایش دسته بندی محصولات و بهبود محتوای فناوری محصول برای افزایش رقابت شد . فولاد ضد زنگ ، محصولی با ارزش افزوده بالا ، نیز یکی از محصولات اصلی فولاد نیپون است.

تحت روند آن زمان ادغام و تغییر ساختارها که در آن جامعه تجارت استنلس استیل در اروپا پیشتاز بود ، شرکت Nippon Steel و Nisshin Steel Co. در زمینه فولاد ضد زنگ ، شرکت جدیدی را با نام NN Stainless Steel Planning در ژوئیه 1999 تاسیس کردند.

شرکت Nippon Steel دارای 9 کارخانه تولید است .فولاد ضد زنگ در کارخانه Bagua ( 600000 تن در سال ) و کارخانه سبک ( 400،000 تن در سال ) تولید می شود.

شرکت ای کی استیل (AK Steel ) :

AK Steel در اوهایو ، ایالات متحده آمریکا واقع شده است . آمکو یک شرکت فولادی آمریکایی بود که در مورد تولید استیل خوش بین بود. این شرکت ابتدا تولید فولاد کربن را در یک سرمایه گذاری مشترک گنجاند .

سپس به یک شرکت مستقل ، AK Steel تبدیل شد. کارخانه Amcor’s Butler در پنسیلوانیا و کارخانه Mansfield در اوهایو ورق های فولاد ضد زنگ و ورق های فولادی الکتریکی را تولید می کنند و محصولات نهایی را در کارخانه های Koshockton و Zanesville در اوهایو به تولید میرسانند . سپس به قابلیت ذوب و ریخته گری مداوم اسلب Amcor دست یافت.

به طور خاص ، در سال 1998 ، این کارخانه تولید فولاد کربن نورد گرم را متوقف کرد ، به تولید نوارهای فولادی کربن با ارزش افزوده بالا و فولاد ضد زنگ پرداخت و 1 میلیارد دلار در تاسیسات پایان کار سرمایه گذاری کرد تا شرکت جهانی شود.

آپرام :

آپرام یک برند جهانی در تولید فولاد است .ظرفیت تولید آن 2.5 میلی لیتر استیل در اروپا و برزیل است. این شرکت در تولید محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا ، از جمله فولاد الکتریکی و آلیاژهای نیکل ، پیشرو شد .

ظرفیت تولید آن در شش مرکز تولید واقع در برزیل ، بلژیک و فرانسه متمرکز شد. اپرام به دلیل توانایی تولید فولاد ضد زنگ و محصولات ویژه از زیست توده ذغال سنگ منحصر به فرد است و توانسته است خود را در لیست ده شرکت برتر استیل جهان قرار بدهد.

شرکت فولاد نشین (Nisshin ) :

Nisshin Steel یکی از ده شرکت برتر تولید استیل (فولاد ضد زنگ )در جهان است .از نظر تولید در رده دوم شرکت های فولاد ضد زنگ ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال 1928 تاسیس شد و در سال 1959 یک شرکت سهامی تاسیس کرد.

شرکت فولاد Nisshin به طور عمده فولادهای با ارزش افزوده بالا مانند ورق های روکش دار ، نوارهای فولاد ضد زنگ ، ورق های فولادی ساده و نورد سرد و نوارهای فولادی را تولید می کند.

خط تولید نورد سرد فولاد ضد زنگ این شرکت در کارخانه Zhounan متمرکز شد. در نوامبر 1998 ، آسیاب شماره 5 Sendzimir و شماره 4 خط بازپخت فعال و تکمیل و جایگزین تجهیزات قدیمی شدند.

محصولات فولاد ضد زنگ Nisshin Steel شامل :

شمش های فولادی ، اسلب ، نوارهای گرم ، نوارهای باریک (بدون روکش) و نوارهای باریک با ورق سرد (بدون پوشش) است.